XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
(Txori bat eta zuhaitza).
- Kaixo, zuhaitz.
- Kaixo, txori.
Nora zoaz?.
- Ez dakit.
Bakarrik nago.
- Euria dator, etorri nirekin.
- Eskerrik asko, lagun.
- Sartu nire hosto azpian.
Ondo (al) zaude?.
- Bai.
Oso ondo.
- Ama, bokadiloa prestatu.
- Bokadiloa?.
- Bai.
Lagunak mendira goaz.
- Mendira?.
Zu ez zoaz mendira!.
- Zergatik ez?.
Lagunak badoaz.
- Ba zu ez, katarroa duzu eta.
- Jo! Beti berdin.
3.4. PLASTIKA / DINAMIKA / MORFOSINTAXIAZKO ARIKETAK. ORDUAK: GOIZ / BERANDU.- Egur, kartoi, ... paperezko erloju bat erabiliz, orduak ikasten joan: ordubata, ordubiak, hirurak, ... hamabiak dira (ordu beteak bakarrik).
- Pertsonaia edo ikasle batek egiten dituen ekintza ezberdinak marraztu.
Marrazkiarekin batera erloju bat jarriko da ordua seinalatuz.
Gero irakasleak holako galderak egingo ditu:
- Leku ezberdinetan (zinema, zirko, frontoi, futbol zelaia, dantzaleku......) dauden ekintzak eta orduak jarrita, irakasleak holako arazoak planteatuko ditu:
(Erantzuna:
- Irtetzen denetik sartzen denerainoko eguzkiaren mugimendua marraztu, eta honen arabera orduen aldaketa.
NOLAKOA?.- Pertsonaia, animalia edo gauza baten berezitasunak azaltzen jakin.
Irakasleak:
- Pertsonaia, animalia edo gauza baten berezitasunak esanez, zer / nor den asmatu.
Adibidez,